A nagy ügyfélhatározó – avagy a Te ügyfeleid milyen állatok lennének?

Gyermekkorunkban szívesen találjuk ki, hogy társaink milyen állathoz hasonlítanak leginkább. Ez a játék azonban felnőttkorban, az üzleti kultúrában is megállja a helyét – Kérlek, ne ítélkezz, csak olvass tovább! – De mégis mi köze az állatvilághoz az ügyfeleidnek, és egyáltalán hogy jön ez a követeléskezléshez? Cikkünkből kiderül.

Vannak nyuszik, de rinocéroszok is akadnak szép számmal

Amikor cégeket próbálunk állati bőrbe juttatni, értelemszerűen a vizsgált vállalkozás által képviselt viselkedési formákat kell figyelembe vennünk. Méghozzá jellemzően azt, hogy hogyan viszonyulnak egy adott helyzethez és hogyan oldják meg a konfliktusaikat.

A kutyák legfőbb tulajdonsága, hogy rendkívül hűségesek. A kutya típusú cégek jellemzően lojálisak partnereikhez, nehezen váltanak, azonban vannak bizonyos elveik, szokásaik, amelyekből nem hajlandóak engedni. Velük kapcsolatban különös szerepe van az általuk megrajzolt hierarchiának. Talán velük a legegyszerűbb az együttműködés.

A nyuszikkal már más a helyzet. Ők konfliktus szituációban menekülőre fogják, folyamatosan kitérnek a válaszadás terhe alól, és ha esetleg sarokba szorítják őket, reszketve adják be a derekukat. Ezek a cégek általában nem elég bevállalósak egy korszakalkotó ötlet kipróbálásához és a folyamatos felelősséghárításuk is rendkívül zavaró lehet.

A nyuszikkal szemben álló másik véglet pedig a rinocérosz cég, amelyre a hosszas, bamba hallgatás és az agresszív problémamegoldás jellemző. Önszántukból ritkán keresik a konfliktust, ha azonban vitára kerül a sor, mindent megtesznek, hogy kárt tegyenek az ellenfelükben.

És mi köze az állatvilágnak a követeléskezeléshez?

Ha egészen pontosak akarunk lenni, a “hagyományos” követeléskezeléshez van köze. A klasszikus módszer ugyanis általában kihozza az ügyfelekből a bennük rejlő állatot. És éppen ezeket a kellemetlen szituációkat hivatott megelőzni a Pontosfizetes.hu, amely cég 50 év szociálpszichológiai kísérletek eredményeit építette a követeléskezelési folyamatba, annak érdekében, hogy az adóst mindenféle konfliktus nélkül a pontos fizetés irányába terelje.

0 hozzászólás

Szólj hozzá a bejegyzéshez!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.